1. Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje Czytaj więcej.

Podsumowanie roku 2016 w Docie

  1. Adik

    Adik MMR 125 Ekipa D2TV Redaktor Subskrybent

    Wiadomości:
    116
    Docenione treści:
    75
    Punkty:
    125
    [​IMG]

    Rok 2016 był dla niektórych najgorszym rokiem od wielu dekad, gdyż odeszło od nas wielu znanych i lubianych celebrytów, piosenkarzy, aktorów. W Docie natomiast ten rok był wyjątkowo pozytywny. Właśnie w 2016 roku mieliśmy okazję doświadczyć wielu memów, zobaczyć kolejne pobicie rekordu w puli nagród oraz wiele więcej. Z okazji Nowego Roku chciałbym podsumować odchodzący stary rok.

    STYCZEŃ

    [​IMG]
    Ten miesiąc odbył się bez większych zmian w grze, gdyż dopiero parę tygodni wcześniej w Docie 2 zadebiutował nowy bohater— Arc Warden.

    Co do turniejów, to już w pierwszych dniach wystartowały otwarte kwalifikacje do Majora w Szanghaju. W połowie miesiąca StarLadder zorganizował pierwszy sezon swego turnieju i-League StarSeries, który wygrało Alliance, co było zaskoczeniem i jednocześnie okazaniem mocy, jaką drużyna ta może zaprezentować na zbliżającym się Majorze. Pod koniec miesiąca zakończył się także MarsTV Dota2 League, który wygrała drużyna ze wschodu— EHOME w walce finałowej z EG.

    W ostatnim tygodniu do gry dodana została także przepustka bitewna, która jako pierwsza zawierała system questów oraz możliwość obstawiania żetonów w meczach.

    LUTY

    [​IMG]
    W tym miesiącu na scenie esportowej dużo się nie działo, z oczywistych powodów - drużyny przygotowywały się do majora. Rozpoczął on się w ostatnim tygodniu lutego fazą grupową. Co prawda 17 lutego zakończyła się też 3 edycja Captains Draft, organizowanego przez Dota Cinema, lecz turniej był małej wagi, był traktowany jako rozgrzewka na turniej Valve.

    MARZEC

    [​IMG]
    Przyszedł czas na główny etap turnieju w Szanghaju. Właśnie wtedy odbyła się jedna z większych (o ile nie największa) dram na profesjonalnej scenie Doty. Został zwolniony główny host turnieju— 2GD, a GabeN skomentował to znanymi wszystkim od tej pory słowami "James is an ass, and we won't work with him again". 2GD także wystosował swoje oświadczenie w tej sprawie, nieco bardziej grzeczne niż jak zrobił to szef Valve, lecz sprawa nie została rozwiązana.

    Sam turniej został okrzyknięty najgorszym w historii turniejów Valve z powodów technicznych, lecz mimo to, wygraną zdobyła drużyna Secret, a na drugim miejscu uplasowała się drużyna Liquid.

    W tym miesiącu dostaliśmy także aktualizację, która mimo że nic nie wniosła nowego do samej rozgrywki, naprawiła mnóstwo błędów.

    KWIECIEŃ

    [​IMG]
    W kwietniu niestety nie ujrzeliśmy wielu prestiżowych turniejów. Najbliżej temu tytułowi zbliżyło się jednak StarSeries Invitational, wygrany przez Vici Gaming Reborn.

    W połowie miesiąca Valve wypuściło aktualizację 6.87, w której do gry dodane zostały nowe przedmioty: Tome of Knowledge, Infused Raindrops, Blight Stone, Echo Sabre, Bloodthorn, Windlace, oraz Hurricane Pike, nowa mechanika— Skan, oraz pełno zmian w balansie.

    MAJ

    [​IMG]
    W maju odbył się jeden z lepszych turniejów pod względem przygotowań— moskiewski Epicenter. Pula nagród wynosiła 500 000 dolarów. Wygrało go Liquid, po finałowej wygranej z Newbee.

    Dostaliśmy także do użytku nową przepustkę bitewną, gdzie Valve połączyło majora w Manili z The International 2016. Zobaczyliśmy wiele przedmiotów, których wcześniej w grze nie można było ujrzeć. River Vials koloryzujące rzekę, 2 nowe tereny, oraz 3 skrzynki z wiekopomnymi przedmiotami to tylko niektóre z nich.

    CZERWIEC

    [​IMG]
    Przyszedł czas na major w Manili. Trzeba powiedzieć, że PGL czyli organizatorzy turnieju, naprawdę się postarali i to pod każdym względem. Turniej z pulą nagród 3 000 000 dolarów wygrało OG, drugie miejsce zajęło Team Liquid.

    Zaraz po turnieju do gry wyszła aktualizacja 6.88, zawierająca przede wszystkim zmiany w balansie. Patch ten został wkrótce okrzyknięty najbardziej zbalansowanym w historii Doty. Każdy bohater nie był ani za silny, ani za słaby, istniało pełno różnych buildów, które wcześniej były po prostu niegrywalne.

    Następnie we Frankfurcie odbył się ESL ONE, który podobnie jak Major wygrało EG. Druga drużyna, czyli Na'Vi zaskoczyła, bo nikt nie spodziewał się, że będą w stanie zdobyć miejsce na podium. Wróżyło im to dobra pozycję na The International.

    Pod koniec miesiąca drużyny walczyły w kwalifikacjach do tego najważniejszego turnieju roku.

    LIPIEC

    [​IMG]
    W tym miesiącu turniejów było trochę więcej. Zaczęło się od drugiego sezonu Nanyang Dota 2 Championship z pulą nagród 200 000$, który wygrało Newbee. Na drugim miejscu— Wings Gaming. W połowie miesiąca odbył się The Summit 5, turniej LAN-owy— wygrało go Wings Gaming. Pod koniec miesiąca odbył się jeszcze turniej organizowany przez Starladder, drugi sezon i-League StarSeries. Ostatnia większa impreza przed TI6, z pulą nagród 300 000 dolarów, wygrało Na'Vi.

    SIERPIEŃ

    [​IMG]

    Sierpień to najważniejszy miesiąc każdego fana Doty 2— właśnie wtedy odbywa się The International, największy turniej organizowany przez Valve z pulą nagród fundowaną przez graczy. W tym roku wyniosła ona aż 20 770 000 dolarów, bijąc wszelkie rekordy w świecie Esportu! Był to turniej przepełniony memami i żartami (np. Pogodynka Purge, czy zastąpienie analizatorów kukiełkami), oraz niespodziankami. Natus Vincere, które ostatnio tak dobrze się zaprezentowało, skończyło na ostatnim miejscu. Wygrało za to Wings Gaming, drużyna ze Wschodu dopełniła pewną teorię, iż ten turniej wygrywać będą naprzemiennie wschód i zachód.

    Podczas meczu All-Stars Valve ukazało nam nowego bohatera, jaki wkroczy do świata Doty 2— Underlorda, który jest ostatnim bohaterem przeniesionym z oryginalnej Doty, oraz nowy ekran podsumowania meczu. Przed finałami Valve postanowiło pokazać nam coś większego— Monkey Kinga, czyli pierwszego bohatera jakiego nie zobaczyliśmy w modzie do Warcrafta.

    WRZESIEŃ

    [​IMG]

    Ten miesiąc przebiegł dosyć słabo pod względem imprez i zmian w Docie 2. Przez dozwolone zmiany w składach drużyny były niepełne, a obecna aktualizacja była na tyle zbalansowana, że wychodziły tylko pomniejsze update’y, nie zmieniające niczego większego. Został zapowiedziany jednak Major w Bostonie, który miał być swego rodzaju eksperymentem, gdyż po raz pierwszy nie zdecydowano się na drabinkę podwójnej eliminacji.

    PAŹDZIERNIK

    [​IMG]

    Miesiąc rozpoczął się dodaniem do gry jesiennej przepustki bitewnej. Nowością w niej była seria filmów dokumentalnych o drużynach z TI6, pod nazwą True Sight. Mimo to miesiąc podobnie jak poprzedni odbył się bez fajerwerków. Drużyny ciągle były w trakcie rotacji.

    LISTOPAD

    [​IMG]

    W tym miesiącu było już nieco ciekawiej. Rozpoczęło się od turnieju Northern Arena BEAT, który wygrało Wings Gaming, a drugie miejsce zajęło nowo powstałe NP. Później odbył się The Summit 6, który podobnie jak poprzedni przepełniony był ciekawymi memami. Ten miły do oglądania turniej zakończył się wygraną Virtus Pro. Pula nagród obu turniejów wynosiła po 100 000 dolarów.

    GRUDZIEŃ

    [​IMG]

    Oto i przyszedł czas na grudzień. Ten jakże świąteczny miesiąc nie mógł obejść się bez porządnej dawki profesjonalnej Doty! 3 grudnia rozpoczął się Boston Major. Jak już wspomniałem, turniej ten był swego rodzaju eksperymentem, gdyż Valve testowało nowy system drabinek turniejowych, lecz także ujrzeliśmy nowy skład prowadzący. Największą niespodzianką był Machine jako host, gdyż wcześniej pracował na turniejach związanych z grą Counter-Strike. W swojej roli spełnił się jednak znakomicie i wielu graczy ma nadzieję, że ujrzymy go ponownie. Turniej o puli 3 000 000 dolarów wygrało OG, co było kolejną niespodzianką na tym turnieju, ponieważ większość graczy spodziewała się wygranej Virtus Pro lub Wings Gaming. Po finale, PGL przygotowało krótki filmik, który przypominał historię aktualizacji Doty, poczynając od 6.00, kiedy kontrolę nad grą przejął IceFrog. Kiedy licznik na filmie dochodzi do 6.89, nagle zmienia się na 7.00. Wszyscy fani zaczęli zastanawiać się czy przypadkiem nie oznacza to zmiany dewelopera gry. Na szczęście tak się nie stało, a sama aktualizacja była ogromna. Z początku niektóre zmiany wydawały się absurdalne, np. plecak, drzewko talentów czy nowy interfejs, lecz po paru mniejszych aktualizacjach sytuacja ustabilizowała się, a wszystkie zmiany wyszły na dobre.
     
    Last edited by a moderator: 2 Styczeń 2017
    kolcopirz, bandiT oraz kobitka lubią to.

Komentarze

Dyskusja w 'Newsy' rozpoczęta przez użytkownika Adik, 31 Grudzień 2016.