1. Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje Czytaj więcej.

Meta 6.88: Bohaterowie z największym procentem wygranych gier w przedziałach rankingowych

  1. Fenris

    Fenris MMR 75 Ekipa D2TV Redaktor

    Wiadomości:
    201
    Docenione treści:
    154
    Punkty:
    90
    [​IMG]
    Najnowszy patch 6.88 doprowadził aktualną metę niemal do perfekcyjnego balansu, o czym mogliśmy się przekonać na szóstym Internationalu. Aktualizacja ta miała wtedy jednak dopiero 2 miesiące i także od tego czasu wiele statystyk uległo zmianie. Między innymi ta, którzy bohaterowie byli wybierani o wiele częściej po TI, a niżeli przed nim, i których procent wygrywalności wzrósł lub zmalał w związku z popularnością na pubach. Poniżej znajduje się lista herosów, którzy niewątpliwie są największymi zwycięzcami ostatnich 30 dni i byli wybierani w przynajmniej 10% gier w wyszczególnionych przedziałach MMR.

    Poniżej 2000 MMR

    [​IMG] Omniknight to niekwestionowany król, jeśli chodzi o współczynnik win ratio. Pojawia się na czele listy regularnie w niemal każdym kolejnym patchu, a mimo tego nie widujemy go zbyt często na pro-scenie. Jego szalone 61.20% jest absolutnie niedoścignionym rezultatem dla innych bohaterów i dowodem na to, że meta, którą ustanawia pro-scena nie musi pokrywać się z wyborami graczy na różnych przedziałach MMR. Omniknighta częściej, bo aż w 62% przypadków widujemy na supporcie, jednak grany na pozycji offlane odnosi nieznacznie więcej zwycięstw. Z pewnością warto poznać lepiej tego bohatera, jeśli zamierzasz uciec z tego przedziału MMR. Statystyki z roku na rok jedynie to potwierdzają.

    [​IMG] Crystal Maiden zajmuje w przedziale poniżej 2k MMR zaszczytne drugie miejsce, co nie jest szczególnie proste do wytłumaczenia. Niską przeżywalność tej bohaterki może rekompensować jej globalna aura ciągle zwiększająca regenerację many sojuszników (dopóki CM żyje). Jako że często widuje się w tym przedziale drużynę złożoną z 4 postaci carry, które po prostu wymagają ogromnych ilości many, aby poskromić żądnych krwi graczy— Crystal Maiden wydaje się być prostym, ale jakże skutecznym wyborem do tego, aby pomóc drużynie dotrwać do zniszczenie przeciwnego Ancienta. Aktualnie udaje jej się to w niemal 58% przypadków.

    [​IMG] Riki doskonale miewa się na trzecim miejscu wygrywając w 57% gier. Niedawne dodanie ekstra obrażeń do umiejętności Blink Strike robi z tego bohatera niemały postrach we wczesnej fazie gry, a także czyni go bardzo dobrym roamerem. Jak powszechnie wiadomo - niewidzialność to również bardzo trudna do skontrowania umiejętność, toteż Riki pojawia się w niemal 20% spotkań poniżej 2k MMR i całkiem nieźle sobie radzi. Dosyć wysoki winrate tego bohatera utrzymuje się aż do przedziału 4k-5k, by w grach 5k+ spaść na łeb na szyję o dobrych kilka procent.

    [​IMG] Wraith King jest także warty odnotowania, ponieważ klasyfikuje się jedynie kilka dziesiątych procent za Rikim w naszym zestawieniu. Król Widmo to jedna z najprostszych postaci DotA 2, jednak swój sukces oprócz prostoty zawdzięcza trudnej do skontrowania (na tym poziomie MMR) umiejętności ostatecznej. Jeżeli tylko nie zużywamy many na prawo i lewo oraz potrafimy wyczekać na zejście czasu oczekiwania tejże umiejętności, to mamy gwarancję, że po śmierci powstaniemy raz jeszcze, by dobić zaskoczonych oponentów. Tylko tyle, lub aż tyle wystarczy by WK miał się świetnie jako carry pojawiający się w niemal 15% gier z tego przedziału.

    2000 - 3000 MMR

    Tutaj także dominuje Omniknight oraz Riki, jednak warci odnotowania są również Warlock i Zeus oraz Elder Titan. Ci trzej bohaterowie pojawiają się jednak tylko w od 4-9% gier, dlatego też nie kwalifikują się do obszerniejszego opisu.

    Nową twarzą jest za to [​IMG] Drow Ranger, która swój wielki powrót ogłosiła podczas TI6 będąc bohaterem, wokół którego budowana była pewna część większej strategii. Jej bezcenna aura dająca zasięgowym sojusznikom bonus (na całej mapie) do fizycznych obrażeń jest prawdziwym przekleństwem tego przedziału MMR, a triumfy święci także w zakresie od 3000 do 5000. Jej możliwość prostego spowalniania przeciwników pozwala łatwo wygrywać pojedynki 1vs1, a umiejętność wyciszenia oponentów na pewnym obszarze dodaje kilka cennych sekund do ucieczki z pola bitwy lub uniemożliwia wrogim bohaterom rzucanie zaklęć. 62% swoich sukcesów odnosi farmiąc bezpiecznie na najdłuższej ze ścieżek. Drow możemy także spotkać na środkowej oraz najkrótszej z linii, gdzie pojawia się odpowiednio w 19% przypadków.

    [​IMG] Necrophos to także dość często wybierania postać (13%), a jego mechanika nie sprawia graczom większych problemów. Swoją umiejętnością ostateczną odmienia bardzo wiele walk z góry skazywanych na porażkę. Największe triumfy Necrophos święci na offlanie (i tam też najczęściej się pojawia), gdzie wygrywa 57% gier. Widywać go możemy także na linii środkowej oraz bezpiecznej, jednak tam nie cieszy się już aż takim powodzeniem.

    3000 - 4000 MMR

    Nie mogło zabraknąć Omniknighta również w tym miejscu. Odrobinę rzadziej wybierani są: Elder Titan, Luna, czy Abaddon. Mocno trzymają się: Drow Ranger, Warlock oraz Riki.

    [​IMG] Zeus pojawia się w tym przedziale o wiele częściej niż w jakimkolwiek innym. Jest to kolejna prosta postać, z której gracze potrafią dość dobrze skorzystać. W niemal 70% przypadków widujemy go na midzie i tam też wygrywa blisko 58% ze swoich spotkań. Mniej popularny jest na offlanie, gdzie jego winrate spada do 55% i raczej rzadko widywany jest jako support z wynikiem 53%. Pan Olimpu świetnie spisywał się jeszcze dwa patche temu, jednak po tym czasie pozostało jedynie wspomnienie - teraz (pomimo nowych przedmiotów) stracił na popularności, ale wciąż nienajgorzej się trzyma i wart jest odnotowania w tym zestawieniu.

    [​IMG] Sven stands ready. Tę frazę możemy usłyszeć w niemal 13% gier, w których stawia się właśnie na Svena. Jest to raczej bohater jednej linii, na której to niemal zawsze kupuje te same przedmioty. Nietrudno zatem przewidzieć, w jaki sposób gracz będzie próbował uzyskać przewagę nad swoim przeciwnikiem, jednak egzekucja tego stylu wydaje się być aż nadto skuteczna. Sven jest w stanie znieść wiele zadawanych mu obrażeń, a przy tym sam zadaje ich kosmiczną ilość w zaledwie kilka sekund. Nieostrożny przeciwnik z pewnością padnie łupem tego bohatera, co potwierdza niemal 54% gier, w których dominował.

    4000 - 5000 MMR

    Tutaj granice powoli zaczynają się zacierać, jednak wciąż Omniknight pręży się na pozycji lidera. Dobrze radzą sobie często wybierana Drow Ranger, a także: Abaddon, Silencer czy Lich. Do stawki dołączają natomiast dwoje zupełnie nowych bohaterów.

    [​IMG] Arc Warden, który wyraźnie zdominował fazę picków i banów w grach rankingowych tego poziomu, stał się wręcz koszmarem sennym swoich oponentów. Jeszcze do niedawna utrzymywał swój stosunek wygranych do porażek na poziomie 57%, jednak po niedawno wprowadzonych osłabieniach, statystyka ta spadła do niewiele ponad 55%. Bohater ten wymaga niemałych umiejętności od kontrolującego go gracza, jednak potrafi się odwdzięczyć niczym najdoskonalszy instrument w rękach wprawnego wirtuoza. Przedmioty kupowane temu herosowi nieznacznie uległy zmianie względem ostatnich aktualizacji, a prezencja Arc Wardena to w większości przypadków linia środkowa lub bezpieczna. Warto poznać bliżej tego bohatera, by nie tylko dowiedzieć się jak można wygrywać nim gry, ale także by nie dać się ograć.

    [​IMG] Spirit Breaker także trzyma się dość solidnie pod względem tego ile razy jest wybierany i jak wiele zwycięża. Jest widywany niemal na każdej możliwej pozycji, włącznie z typowym roamingiem, jednak największe triumfy święci jako offlaner z prostym mechanizmem ucieczki oraz niespodziewanej inicjacji. Kolejność dodawania dalszych punktów w umiejętności, a także dobór przedmiotów na tego bohatera jest dość dobrze znany i rzadko odbiega się od tych standardów - szczególnie w tym przedziale MMR, w którym gracze nieczęsto próbują niekonwencjonalnych rozwiązań.

    Powyżej 5000 MMR

    Tutaj najlepiej radzą sobie wspomniany wszędzie Omniknight, a także Arc Warden i Crystal Maiden. Nieźle wypada Lich oraz Drow Ranger i Luna.

    [​IMG] Faceless Void jest za to prawdziwym królem tego przedziału MMR. Wybierany jest w niemal 37% gier! Do tego wygrywa prawie 54% z nich, co daje fenomenalny rezultat, jak na tak częstą obecność. Void pojawia się w 55% przypadków na solo linii, gdzie świetnie sobie radzi z dwoma bohaterami. Jego mechanika pozwala na pełną swobodę grania w każdej fazie rozgrywki, a szeroki wybór przedmiotów wymaga różnych sposobów radzenia sobie z tym herosem. To prawdopodobnie klucz do sukcesu i dobrej prezencji wśród tak wielu graczy, którzy znają Dote 2 na wylot— element zaskoczenia.

    [​IMG] Elder Titan to jeszcze pozostałość po TI6, gdzie spisywał się naprawdę fenomenalnie w rękach niezwykle utalentowanych graczy. Na pubach widuje się go także jako offlanera, gdzie wygrywa 54% rozgrywek. Jako safelaner radzi sobie z tą samą skutecznością, choć z wyraźnie rzadszą aparycją. Jego niezwykła prostota w inicjowaniu walk potrafi skutecznie zablokować nawet całą ekipę przeciwnika, aż do pięciu sekund na czwartym poziomie umiejętności. Specyficzna mechanika potrzebuje jednak dobrze zorganizowanej drużyny, by mogła być umiejętnie wykorzystywana. Jego ostateczna umiejętność doskonale radzi sobie z celami, które posiadają dużą ilość zdrowia— im większą, tym lepiej dla Tytana.

    Podsumowanie

    Nowy patch doskonale wpasował się w ogół rozgrywki i jest z powodzeniem ulepszany poprzez dodawanie kolejnych detali do bohaterów i przedmiotów. Aktualizacja 6.88 znacząco powiększyła pulę herosów wykorzystywanych zarówno na pro-scenie jak i grach rankingowych, nie gloryfikując przy tym nowych postaci do roli absolutnych dominatorów pubów. Oby ta tendencja utrzymała się jak najdłużej, a kolejne buffy i nerfy były jedynie kosmetyczne i zawsze konieczne. Dziękuję za dotrwanie do końca. Nie zapomnij podzielić się własnym zdaniem w komentarzu i dobrego dnia!
     
    Last edited: 8 Wrzesień 2016

Komentarze

Dyskusja w 'Poradniki' rozpoczęta przez użytkownika Fenris, 8 Wrzesień 2016.