1. Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje Czytaj więcej.

Kiev Major: Na kogo warto postawić.

  1. Fenris

    Fenris MMR 75 Ekipa D2TV Redaktor

    Wiadomości:
    227
    Docenione treści:
    154
    Punkty:
    90
    [​IMG]
    Wyzwanie Marzeń czy też Fantasy Team, jak określa się piątkę zawodników wybieranych każdego dnia zawodów, pozwala na zdobycie dodatkowych punktów do kompendium za sprawą kart graczy obecnych w pakietach. Zabawa ta dostępna była także przy okazji Majora w Bostonie oraz szóstego Internationala, dzięki czemu można spróbować przewidzieć, którzy gracze zdobędą więcej Punktów Fantazji od innych oraz które bonusy punktowane są lepiej od pozostałych.

    Słowem wstępu

    Skład Marzeń wybierany jest osobno na każdy dzień Majora w Kijowie. Wybrani zawodnicy są zablokowywani w poszczególne dni zawodów o godzinie 11:00 naszego czasu. Do Wyzwania Marzeń przystępuje dwóch graczy z pozycji core/głównej (mid/carry), jeden offlaner i dwóch graczy wsparcia (support). Karty graczy w składzie zbierają punkty w zależności od tego, jak idzie tym zawodnikom w danym dniu The Kiev Major. Po zakończeniu całych zawodów przydzielane będą Punkty Bitewne do Kompendium w oparciu o liczbę uzyskanych punktów Marzeń na tle reszty społeczności.

    Karty graczy dzielą się na niebieskie, srebrne i złote— tylko dwie ostatnie posiadają premie do statystyk wynoszące losowo od 5% do 25%. W tym samym dniu zawodów nie można użyć powtarzających się kart, jednak każdego dnia skład jest inny, a pojedyncza karta może zostać użyta dowolną ilość razy. Do wyniku gracza liczą się dwie najwyżej punktowane gry z systemu do dwóch zwycięstw i trzy najwyżej punktowane gry z systemu do trzech zwycięstw.

    W nagrodę za osiągnięte wyniki 50% wszystkich drużyn marzeń otrzyma 2000 Punktów Bitewnych. 25% wszystkich drużyn marzeń otrzyma 4000 Punktów Bitewnych, a dla najlepszych 10% przewidziano 8000 punktów.

    Punktowanie


    + 0.3 punktu za każde zabójstwo,
    + 3 punkty -0.3 punktu za każdą śmierć,
    + 0.003 punktu za każde ostatnie trafienie/dobicie,
    + 0.002 punktu za każde zł/min,
    + 1 punkt za każde zadanie niszczącego ciosu wieży,
    + 1 punkt za każde ostatnie trafienie Roshana,
    + 3 punkty razy procent udziału w walkach drużynowych,
    + 0.5 punktu za każde położenie Observer Warda,
    + 0.5 punktu za każdy zestackowany obóz,
    + 0.25 punktu za każdą zebraną lub zabutelkowaną runę,
    + 4 punkty za ostatnie trafienie podczas pierwszej krwi,
    + 0.05 punktu za każdą sekundę ogłuszenia.
    The International 2016

    Od ubiegłorocznego TI przelicznik punktów nie uległ zmianie. Wtedy też wyklarowały się pewne zasady, których stosowanie pozwalało osiągnąć wyższe od przeciętnych wyniki. Na przykład:

    —lepiej jest postawić na kartę podstawową bardzo dobrego gracza, aniżeli srebrną czy złotą (z przeciętnymi bonusami) zawodnika, którego występu nie jesteśmy do końca pewni,

    —w fazie grupowej TI stawiało się na drużyny grające danego dnia najwięcej meczów, jednak zasada ta teraz nie obowiązuje ponieważ do wyniku gracza liczą się dwie najwyżej punktowane gry z systemu do dwóch zwycięstw i trzy najwyżej punktowane gry z systemu do trzech zwycięstw. Warto jednak pamiętać, ze jeżeli gracz pewnej drużyny rozegra danego dnia więcej spotkań, to ma on także więcej szans na wykręcenie lepszego wyniku,

    [​IMG]

    —u graczy z ról głównych lepiej od typowych carry sprawowali się midlanerzy, dla których średnim wynikiem zdobytym podczas meczu było 14.9 punktów. Zawodnicy carry zdobywali tych punktów średnio około 12*,

    u graczy wsparcia prawie zawsze lepsi byli Ci grający klasyczną piątkę zdobywając niewiele ponad 13 punktów (przy 11 punktach roamerów/junglerów),

    —wyjątkiem wtedy byli Jerax z OG, który zgromadził więcej punktów od Fly'a oraz Ame z LGD wraz z OldLaNm reprezentujący wtedy barwy EHOME, co potwierdza, że punkty przyznawane za stawianie wardów (rola głównie klasycznej piątki) są jednymi z najbardziej wartościowych i to bonusy do nich warto posiadać w srebrnych i złotych kartach graczy support,

    —warto zwrócić uwagę na wieloklasowość zawodników w danej ekipie, ponieważ w niektórych sytuacjach może nastąpić w drużynie wymiana na linii np. support-carry/mid, gdy w grę wchodzą szczególni bohaterowie. Tak jest np. u Liquid, gdy GH gra Nagę Siren na midzie przez co może on osiągać lepsze wyniki od innych graczy sklasyfikowanych jako Support,

    —mając wiedzę o tym, że zawodnicy na pozycji drugiej i piątej spisują się lepiej od jedynek i czwórek warto wybrać do swojej dziennej Drużyny Marzeń np. dwóch Midlanerów i Hard Supportów z różnych drużyn. Wybranie całej drużyny w poszczególny dzień także może skutkować utratą wielu punktów, jeśli skład spisze się danego dnia poniżej oczekiwań,

    —najwięcej punktów w ogólnym rozrachunku zdobywali gracze głównych pozycji, później w tej statystyce byli gracze wsparcia, a na końcu offlanerzy,

    —klient gry nie ułatwi społeczności wyboru drużyn podświetlając, kto gra w jakim terminie, dlatego też najważniejsze jest, by upewnić się, że gracze, których wybierzemy będą się liczyć w Wyzwaniu Marzeń określonego dnia.

    Jeśli zaś chodzi o dokładne statystyki, to wśród najlepiej punktujących core'ów na The International 6 byli: iceiceice, w33, oldchicken, FATA, Arteezy, Miracle-, Maybe, Raven, SumaiL oraz S4. Dziesiątka najlepszych w tym względzie supportów prezentowała się następująco: sonneiko, fly, PPD, Akke, MMY, fenrir, kaka, ddc, Saksa oraz pieliedie (osoby wyróżnione podkreśleniem nie biorą udziału w zbliżających się zawodach).

    Wśród graczy, których warto było wtedy wyróżnić za dobre wyniki i są obecni na Majorze w Kijowie byli: EternalEnvy, misery oraz iceice.

    Najgorsze rezultaty zanotowały wtedy osoby, które nie będą obecne na zbliżających się zawodach, toteż więcej statystyk w tej rubryce znajdzie się dopiero w kolejnych akapitach.

    Boston Major

    W trakcie turnieju klasy Major obsadzonym w stolicy stanu Massachusetts, gracze nauczyli się o wiele lepiej wartościować bonusy kart srebrnych i złotych, a także wszystkie pozostałe statystyki.

    Jasne stało się, że wśród najlepszych dodatków znajdują się: rozmieszczone wardy oraz walki drużynowe. O pierwszych wiele już zostało powiedziane wcześniej, jednak warto przypomnieć, że bardzo łatwo wskazać w każdej drużynie gracza, który będzie odpowiedzialny za większość zapewnianej wizji, która jest doskonale punktowana. Bonus ten może dostarczyć nawet około 8 i więcej punktów, jeśli gry potrwają wyjątkowo długo i jest tym cenniejszy, że nie ważne, czy drużyna danego gracza wygra, czy też przegra— ilość punktów pozostanie ta sama. Uczestnictwo w walkach drużynowych (szczególnie mile widziane u zawodników pozycji pierwszej i drugiej) także jest dość proste do przewidzenia, jednak nie zapewnia tak wielu punktów jak wardy.

    [​IMG]

    Trudniejszymi w ocenie statystykami są te odpowiadające runom, wieżom, pierwszym krwiom oraz stunom. Dostarczają one mniej punktów i zależą głównie od drużyny i jej stylu gry. Pierwsza z nich cenna będzie na kartach roamerów i midlanerów, którzy to prawdopodobnie zbierają największą ilość run w całej grze. Zadanie niszczącego ciosu wieży będzie szczególnie przydatne dla carry, midlanera lub offlanera, a pierwsza krew (największa losowość) oraz stuny są przeciętnie punktowane i przydatne na pozycjach od trójki do piątki.

    Słabiej niż ostatnio wypadać będą stacki obozów, które uległy zmianie kilka miesięcy temu, przez co w trakcie gry są o wiele rzadziej wykonywane niż jeszcze podczas Majora w Bostonie. Dla kart z zawodnikami pozycji pierwszej i drugiej istotny jeszcze będzie atrybut zdobywanego złota na minutę oraz ostatnich dobić i trafień, jednak nawet najwyższe wyniki dostarczają z obu tych bonusów niewielkie ilości Punktów Marzeń.

    Pięcioma najlepiej punktującymi zawodnikami z głównych pozycji na Majorze w Bostonie byli: Sumail, NoOne, Blink, Arteezy oraz Ana. Wszyscy oni biorą udział w turnieju w Kijowie i bardzo prawdopodobne jest to, że nawet podstawowe wersje kart tych graczy zdobędą ponadprzeciętne ilości punktów.

    Wśród supportów będących na poprzednim i aktualnym Majorze warto wyróżnić: Jeraxa, Sakse, iceice'a oraz SsaSpartana. To oni najlepiej punktowali w Bostonie zdobywając średnio o 2-3 oczka mniej od zawodników z linii środkowej oraz najdłuższej.

    Offlanerzy zdobywali najmniej punktów, a najlepszymi w Bostonie byli: Faith_Bian, s4, Skylark, kpii i InJuly. Wszyscy oni pojawią się na Majorze w Kijowie.

    Których kart należało unikać w czasie ostatniej imprezy? Najmniej punktów zgromadzili: MSS, Febby, iceiceice, 9Pasha, Universe, xy-, MoonMeander oraz SVG. Jest to oczywiście wartość średnia i każdy z tych graczy zagrał różną liczbę spotkań gromadząc ostatecznie skrajnie różne ilości punktów.

    Kiev Major

    Generalnie, najprostszym sposobem na dobry wynik jest oczywiście posiadanie kart srebrnych lub złotych z możliwie największymi i najlepiej dobranymi bonusami. Kolejnym wyjściem będzie zaopatrzenie się w karty drużyn, które z dużym prawdopodobieństwem zajdą najdalej w zawodach, jak: OG, EG, IG, Liquid czy Newbee. Warto byłoby posiadać w swojej kolekcji zawodników wymienionych w poprzednich akapitach, którzy osiągali poprzednio najlepsze wyniki, a także skupić się na pewnych kluczowych reprezentantach dla każdej z drużyn, jak: Miracle i GH dla Liquid, Arteezy i Sumail dla EG, bLink, shadow i Faith_bian dla Wings Gaming (Team Random) oraz Burning czy Boboka dla Invictus Gaming. Sporo warte mogą być karty graczy, którzy zanotują możliwie najmniej śmierci (charakterystyczne dla przedstawicieli Chin, szczególnie Newbee), a także będą uczestniczyć w dużej ilości walk drużynowych (region CIS). Wśród supportów warto zwracać uwagę na tych robiących użytek z wardów (każda pozycja piąta) oraz na tych zbierających sporo run (roamerzy oraz wielbiciele IO).

    Raczej wypadałoby unikać zawodników często podejmujących Nage Siren oraz Antimage'a, ponieważ nie zdobędą oni zbyt wielu punktów skupiając się wyłącznie na ciągłej farmie. Supporty niemające związku z wardami będą zwykle miały mniej dorobku od kolegów z drużyny dbających o wizję na mapie. Drużyny grające danego dnia np. tylko jedną serię Bo3 będą miały mniejsze szanse na dobre wyniki od tych, którym zdarzy się rozegrać np. dwa całe spotkania, toteż warto dla każdego dnia dokładnie prześledzić sobie jego plan i ewentualnie spróbować przewidzieć wyniki niektórych gier, by optymalnie dopasować dobór kart. Nie polecam także zbyt pochopnie zamieniać w pył srebrnych i złotych kart ze "słabszych drużyn" pod pretekstem zdobycia kolejnych pakietów z niewiadomą zawartością. Karta srebrna i złota z naprawdę solidnymi bonusami jest w stanie zgromadzić dużo punktów, jednak tylko w ściśle określonych sytuacjach. Ich zamiana na pył powinna być bardzo dobrze przemyślana.

    Wszystko co przeczytaliście wyżej to ogólne porady dotyczące doboru kart do obecnego w Kompendium Wyzwania Marzeń. Na podjęcie pierwszych znaczących decyzji macie czas do poniedziałku (24-04-17), kiedy to rozpocznie się faza grupowa głównego wydarzenia Majora w Kijowie. Turniej zakończy się ostatniego dnia tego miesiąca, a zwycięzca wyjedzie ze stolicy Ukrainy bogatszy o $1.000.000.

    *te, jak i pozostałe wartości liczbowe dotyczą wyłącznie podstawowych wersji kart
     
    Last edited: 7 Lipiec 2017

Komentarze

Dyskusja w 'Newsy' rozpoczęta przez użytkownika Fenris, 19 Kwiecień 2017.